Nyt jo reilu viikko mennyt harjoittelua, joten neljä viikkoa taitaa mennä yhdessä hujauksessa. Olen saanut tutustua vastaanottotyöhön pienehkön, mutta virkeän kunnan terveyskeskuksessa kahden ohjaajani avulla. Uutta opeteltavaa on ollut mm. potilastietojärjestelmä, joka kyllä vaikuttaa yksinkertaisemmalta ja helpommalta oppia kuin se mitä olen vuosikausia käyttänyt. Molemmissa potilastietojärjestelmissä on kyllä puolensa. Olen saanut ottaa asiakkaita itsenäisesti, mutta kuitenkin ohjaajani ovat olleet lähettyvillä. Monia asiakkaita olen tavannut jo useamman kerran. Asiakkaat tulevat vastaanotolle mm. hoidattamaan haavaa, poistattamaan tikkejä, diabeteksen seurantakäynnille tai injektion vuoksi. Olen saanut vierailla myös äitiys- ja lastenneuvolan puolella. Pääsin seuraamaan odottavia äitejä, jotka tulivat lääkärille ultaääneen ja eilen pääsin mukaan kaksivuotiaiden ryhmäneuvolaan. Ja kotikäynti vastasyntyneen luokse. Oi sitä ihanaa vauvantuoksua!